Naar hoofdinhoud Naar hoofdnavigatie
  • Home
  • Ronde tafelbijeenkomsten
  • Onze totaalaanpak
    • Onze totaalaanpak
    • Gratis adviesgesprek
    • De zij-instromer centraal in een flexibele opleiding
    • Behouden van zij-instromers
    • Onderwijsteam permanent professionaliseren
  • Over ons
  • Heeft u een vraag?
  • Home
  • Ronde tafelbijeenkomsten
  • Onze totaalaanpak
    • Onze totaalaanpak
    • Gratis adviesgesprek
    • De zij-instromer centraal in een flexibele opleiding
    • Behouden van zij-instromers
    • Onderwijsteam permanent professionaliseren
  • Over ons
  • Heeft u een vraag?

Nieuws

  • 17 mei 2022

    Blended learning: een uitdaging die vraagt om visie

    Vanuit de Alliantie hebben we iedere week de nodige gesprekken met bestuurders, schoolleiders, HR-medewerkers en docenten. In die gesprekken valt iets opmerkelijks op: de wereld van het onderwijs is na […]
    Bezoek Blended learning: een uitdaging die vraagt om visie
  • 29 april 2022

    Nijpende lerarentekorten voorkomen? Kijk veel actiever naar zij-instromers

    Deze week kwam er uit Amsterdam het nieuws dat het lerarentekort hier dreigt te exploderen. Het Amsterdamse voortgezet onderwijs komt honderden leerkrachten tekort.
    Bezoek Nijpende lerarentekorten voorkomen? Kijk veel actiever naar zij-instromers
  • 7 januari 2022

    Duurzame zij-instroom realiseren: verlaag het afbreukrisico

    Door: Muriël Franken, strategisch consultant Alliantie en Maurits Drenth, directeur van ECHT Onderwijs Er is al jaren een groot tekort aan onderwijzend personeel. Tegelijkertijd zijn er veel mensen die hun […]
    Bezoek Duurzame zij-instroom realiseren: verlaag het afbreukrisico
  • 24 november 2021

    Flexibiliteit van het onderwijs: de scheikundedocent kan op maandag ook wiskundedocent zijn

    Het lerarentekort vraagt om creatieve oplossingen. Naast het aantrekken en opleiden van nieuwe docenten is er nog een relatief onbekende manier om het tekort voor de klas op te vullen: het bijscholen van bestaande docenten én leerkrachten.
    Bezoek Flexibiliteit van het onderwijs: de scheikundedocent kan op maandag ook wiskundedocent zijn
  • Team Werkend Onderwijs
    2 november 2021

    Alliantie voor Werkend Onderwijs neemt deel aan “HRM en het onderwijs”

    HRM & het Onderwijs is al 12 jaar het jaarcongres vóór & dóór HR, bestuur/directie en schoolleiders werkzaam in het onderwijs, van IKC tot PO-VO-MBO-HBO-WO. In één dag op de […]
    Bezoek Alliantie voor Werkend Onderwijs neemt deel aan “HRM en het onderwijs”
  • 25 oktober 2021

    Leerlingen halen coronavertraging snel in – maar dat lukt niet iedereen.

    Veel leerlingen halen de leerachterstanden die ze tijdens corona opliepen in, blijkt uit onderzoek. Tegelijkertijd zien de onderzoekers dat de ongelijkheid toenam. De vertraging die leerlingen in het basisonderwijs hebben […]
    Bezoek Leerlingen halen coronavertraging snel in – maar dat lukt niet iedereen.
  • 7 oktober 2021

    U Today: Onderwijsinspectie: niet elke zij-instromer kan meteen voor de klas

    Zij-instromende leraren in het basisonderwijs moeten beter worden geselecteerd en begeleid, vindt de onderwijsinspectie. De kwaliteit van het onderwijs komt anders in gevaar. Mensen die hun baan inruilen voor een […]
    Bezoek U Today: Onderwijsinspectie: niet elke zij-instromer kan meteen voor de klas
  • Loes Rozendaal en Muriël Franken
    28 september 2021

    ‘Er is dringend behoefte aan een totaaloplossing’

    Volgens de onderwijsinspectie is er in 2023-2024 een tekort van ruim 4000 fulltime leraren en schooldirecteuren. Dit aantal zal nog verder oplopen als we nu niet in actie komen. In […]
    Bezoek ‘Er is dringend behoefte aan een totaaloplossing’
  • Werkend onderwijs persbericht
    10 september 2021

    Lerarentekort Utrecht groter dan vorig jaar: 40 tot 45 onvervulde voltijdsbanen

    Het schooljaar in de stad Utrecht is van start gegaan met een groter personeelstekort dan vorig jaar. Toen kwamen de formaties met kunst- en vliegwerk net rond, maar nu schatten de schoolbesturen voor primair onderwijs in dat er 40 tot 45 onvervulde voltijdsbanen zijn. Het betreft zowel schoolleiders als leerkrachten, maar ook ondersteunde functies.
    Bezoek Lerarentekort Utrecht groter dan vorig jaar: 40 tot 45 onvervulde voltijdsbanen
Meer laden
HomeNieuws

Footer Navigatie

Menu

  • Home
  • Ronde tafelbijeenkomsten
  • Onze totaalaanpak
    • Onze totaalaanpak
    • Gratis adviesgesprek
    • De zij-instromer centraal in een flexibele opleiding
    • Behouden van zij-instromers
    • Onderwijsteam permanent professionaliseren
  • Over ons
  • Heeft u een vraag?

Organisatie

  • Alliantie voor Werkend Onderwijs
  • info@werkendonderwijs.nl
  • +31 6 26 230 819
  • LinkedIn Delen via linkedin
  • Privacy Statement
  • Cookieverklaring

© 2021 Alliantie voor Werkend Onderwijs | Ontwikkeling door Control F5